Hjem Kostskole Sagsbehandler

Sagsbehandler

Bogø Kostskole optager elever i 6. – 9. klasse, der har behov for et miljøskift af enten skolemæssige, familiemæssige eller andre sociale årsager. Som noget nyt har vi åben 365 dage om året – også i ferier og på helligdage.

Vi optager normaltbegavede elever og undervisningen sigter mod folkeskolens afgangsprøver FS9 efter 9. klasse.

Der er mulighed for i samarbejde med 10-klassecenteret i Vordingborg, at bo på Bogø Kostskole også i et 10. klasse skoleår.

På Bogø Kostskole…

Prioriterer vi:

• uddannelse og mønsterbrydning gennem udvikling af de personlige og sociale kompetencer.

Har vi:

• et inkluderende skoleforløb, hvor kosteleverne indgår i normalklasse og har tilbud om lektiehjælp.
  • et særligt indslusningsforløb med individuel testning og handleplan og en tæt opfølgning af vores specialcenter på den enkelte elevs faglige progression og udfordringer.
  • et miljø i vores boenheder, som er præget af ro, tryghed og lov til at være børn.
  • et miljø, som ruster til ungdomsuddannelser og et selvstændigt liv efter endt skoleophold.

Giver vi:

• oplevelser ud over det sædvanlige, herunder internationalt samarbejde, skitur og sommerskoletilbud.
  • mulighed for at være på skolen i alle weekender, ferier og helligdage.
  • helhed og kontinuitet i alle sammenhænge af elevens hverdag.

Bogø Kostskole er certificeret som en fri grundskole med særlig specialundervisningsprofil